top of page

Prawa pacjenta

Pacjent ma prawo do:

 

1)     ÅšwiadczeÅ„ zdrowotnych odpowiadajÄ…cych wymaganiom aktualnej         wiedzy medycznej;

2)     Informacji o swoim stanie zdrowia;

3)     Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielajÄ…ce Å›wiadczeÅ„         zdrowotnych, informacji zwiÄ…zanych z pacjentem, w szczególnoÅ›ci z   jego stanem zdrowia;

4)     Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie Å›wiadczeÅ„       zdrowotnych;

5)     ZgÅ‚aszania dziaÅ‚aÅ„ niepożądanych produktów leczniczych;

6)     Poszanowania intymnoÅ›ci i godnoÅ›ci, w szczególnoÅ›ci w czasie         udzielania Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych;

7)     Dokumentacji medycznej dotyczÄ…cej stanu zdrowia oraz udzielonych Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych;

8)     ZgÅ‚oszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;

9)     Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;

10)   Opieki duszpasterskiej;

11)    Przechowywania rzeczy wartoÅ›ciowych w depozycie.

 

 

 

 

 

W razie pytań prosimy o kontakt z Biurem Rzecznika Praw pacjenta:

ul. MÅ‚ynarska 46, 01-171 Warszawa, www.bpp.gov.pl

Bezpłatna infolinia: 800 190 590, czynna pn-pt: 9:00-21:00

 

 

 

 

 

 

 

Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikajÄ… z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i rzeczniku Praw Pacjenta

bottom of page