top of page

Regulamin organizacyjny

                                                                                           

ZADANIA PODMIOTU LECZNICZEGO:     

Podstawowym zadaniem Podmiotu leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych mających na celu zachowanie, przywracanie i poprawę zdrowia pacjentów wymagających świadczeń zdrowotnych udzielanych w trybie ambulatoryjnym. Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentowi z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.

Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych na zasadzie pełnej odpłatności przez pacjenta.                                                                                                                                                                                       

PROCES UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

1. Świadczenia zdrowotne w poradni udzielane są w terminach uzgodnionych z osobą dokonującą rejestracji,

2. Bezwzględne pierwszeństwo przyjęcia mają osoby zapisane na wizytę,

2. Rejestracja pacjentów jest dokonywana osobiście przez pacjenta, przez członków rodziny lub osoby trzecie, może być również zrealizowana telefonicznie pod numerami 612929036, 602647491 zgodnie z kolejnością zgłoszeń,

3.Staramy się przyjmować wszystkich punktualnie, niestety czasami występują nieprzewidziane sytuacje i niektóre zabiegi się przedłużają (nawet standardowego leczenia nie można precyzyjnie zaplanować w określonych ramach czasowych, może się więc zdarzyć, że kolejny pacjent zostanie przyjęty z pewnym opóźnieniem, za co  z góry przepraszamy i prosimy, aby pacjenci mieli przygotowaną odpowiednią rezerwę czasową,

4.Każda wizyta potwierdzana jest standardowo z 1-dniowym wyprzedzeniem przez Rejestrację poprzez kontakt telefoniczny, w przypadku braku możliwości skontaktowania się, wysyłana jest wiadomość SMS z prośbą o potwierdzenie wizyty. W przypadku braku jakiejkolwiek informacji zwrotnej do godziny 16:00 (dnia poprzedzającego wizytę) umówiony termin zostaje anulowany,

5.Jeśli Pacjent ma wyznaczone kilka terminów wizyt i nie ma z nim kontaktu oraz nie zgłosił się na wizytę, to każdy kolejny umówiony termin zostaje anulowany,

6.W przypadku zmiany numeru kontaktowego pacjenta lub adresu email, pacjent poinformuje o tym fakcie rejestrację.

7. Dla pacjentów, którzy dwukrotnie odwołali wizytę na mniej niż 24 godziny przed jej terminem lub nie stawili się na jednej wizycie, warunkiem ustalenia kolejnej wizyty jest wpłacenie zadatku 300-500 zł z tytułu potwierdzenia wizyty,

8. Zadatek jest zwracany na koniec leczenia, a w przypadku niestawienia sie na wizytę przepada. W przypadku, gdy zadatek przepadnie warunkiem koniecznym do ustalenia kolejnego terminu będzie ponowne jego wpłacenie w kwocie 300-500 zł w celu potwierdzenia rezerwacji terminu.

9. Nie prowadzimy ostrego dyżuru dla pacjentów "bólowych" ani nagłych przypadków. Pierwszeństwo w przyjęciu mają osoby będące naszymi stałymi i długoletnimi pacjentami, którym staramy się nigdy nie odmawiać pomocy np. w przypadku powikłań bólowych lub wymagających szybkich interwencji lekarza. Tacy pacjenci płacą za leczenie regularną cenę z cennika.

 

ANKIETA ZDROWIA

Każdy pacjent w czasie pierwszej (lub kolejnej) wizyty jest zobowiązany do wypełnienia ankiety zdrowia (aktualizacji ankiety w przypadku zmian stanu zdrowia lub przyjmowanych leków), czyli wywiadu lekarskiego.

Odmowa wypełnienia, może skutkować odmową udzielenia świadczeń zdrowotnych przez lekarza.

Lekarz zgodnie z art.34 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, nie może wykonać zabiegu, przeprowadzić leczenia lub diagnostyki (przeglądu i/lub dokumentację RTG) u pacjenta małoletniego poniżej 16 roku życia, bez zgody jego przedstawiciela ustawowego.

WARUNKI UMIESZCZANIA / POZOSTAWIANIA ODZIEŻY WIERZCHNIEJ  I RZECZY OSOBISTYCH W POCZEKALNI

Personel nie odpowiada za rzeczy pacjentów pozostawionych w poczekalniach, Poczekalnia jest miejscem ogólnodostępnym, w związku z tym, nie należy pozostawiać bez nadzoru przedmiotów wartościowych.

 

BEZPIECZEŃSTWO I ZASADY WEWNĘTRZNE

1. Na terenie Podmiotu K-MED GABINETY MEDYCZNE I STOMATOLOGICZNE (Szamotuły, ul. Garncarska  12) obowiązuje całkowity zakaz palenia, spożywania napojów alkoholowych i innych środków odurzających.

2. Lekarz może odmówić leczenia pacjenta będącego pod wpływem napojów alkoholowych i innych środków odurzających, również w przypadku z góry zaplanowanego i opłaconego zabiegu. W takiej sytuacji pacjent ponosi wszelkie koszty związane z anulowaniem wizyty.

3. W sytuacji obowiązywania na terenie kraju określonych ograniczeń, nakazów i zakazów np. w związku z wystąpieniem stanu epidemii, Podmiot wdraża własne postępowanie i procedury, które maja na celu zapewnienie pacjentom i pracownikom Podmiotu poczucie bezpieczeństwa oraz ograniczenie ryzyka przenoszenia chorób zakaźnych do możliwego minimum.

4. Rozpoczęcie leczenia oznacza świadomą akceptację i stosowanie sie do wszystkich tych procedur. Odmowa zastosowania sie do wewnętrznych procedur, może skutkować odmową przyjęcia i udzielania świadczeń zdrowotnych przez lekarza.

5. Rozpoczęcie leczenia w naszej placówce oznacza świadomą akceptację postanowień niniejszego Regulaminu.

 

ODWOŁYWANIE WIZYT  I SPÓŹNIANIE SIĘ

1. Obowiązkiem pacjenta jest powiadomienie Podmiotu leczniczego o rezygnacji z umówionej wizyty w terminie nie krótszym niż 24h , ponieważ opłata za nieodwołanie wizyty i zarezerwowany bez potrzeby czas lekarza i asystentki lub higienistki wynosi 200 zł za każde 30 minut.

2. Podmiot leczniczy może żądać opłaty za każdą nieodwołaną wizytę w wysokości 200zł za każde 30min rezerwacji gabinetu.

3. Planową wizytę kontrolną, higienizacyjną,  na leczenie zachowawcze, na leczenie kanałowe pod mikroskopem  należy odwołać co najmniej na 24 h  przed wyznaczoną wizytą.

4. Pacjent odwołujący wizytę na mniej niż 3 dni robocze przed terminem wizyty (zabieg chirurgiczny, zabieg implantologiczny), dla potrzeb  której zostały przez Podmiot zakupione materiały lub leki dedykowane dla pacjenta, współuczestniczy w kosztach poniesionych przez Podmiot na rzecz pacjenta na podstawie odrębnych umów.

5. Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut są traktowane jako nieodwołanie wizyty,

6. Dla pacjentów którzy  dwukrotnie odwołały wizytę na mniej niż 24 h przed jej terminem, warunkiem ustalenia kolejnej wizyty jest wpłacenie  300- 500  zł zadatku z tytułu potwierdzenia rezerwacji wizyty,

7. Zadatek jest zwracany na koniec leczenia, a w przypadku niestawienia się na wizytę przepada,

8. W przypadku, gdy zadatek przepadnie warunkiem koniecznym do ustalenia kolejnego terminu będzie ponowne jego wpłacenie w kwocie 300 -500 zł w celu potwierdzenia rezerwacji terminu.

 

PRZEBIEG UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ - POBIERANIE OPŁAT I WYSOKOŚĆ OPŁAT

Odpłatność za świadczone usługi komercyjne następuje przed lub po każdej wizycie zgodnie z obowiązującym cennikiem, akceptujemy następujące formy płatności: gotówka, karta płatnicza, przelew na nr konta : 82  1020 4128 0000 1602 0063 5508, karta kredytowa, raty (po spełnieniu wymaganych formalności przed planowaną wizytą). Decyzja kredytowa uzależniona jest od oceny ryzyka i indywidualnej sytuacji Pacjenta i dopiero po pozytywnej decyzji kredytowej planowane są wizyty.

 

RĘKOJMIA

1. Zgodnie z Art.627- 646 Kodeksu Cywilnego pacjentowi przysługuje rękojmia. W trosce o dobro pacjenta pracownicy i współpracownicy podmiotu K-MED Gabinety Medyczne i Stomatologiczne wykonują swoje usługi na najwyższym poziomie. Udzielamy rocznej rękojmi na wykonane w gabinecie plomby (wypełnienia) oraz uzupełnienia protetyczne. Jeżeli w okresie rękojmi wypełnienie w zębie lub uzupełnienie protetyczne ulegnie deformacji, zmieni kolor lub swoje właściwości wówczas w ciągu 14 dni od zgłoszenia lub w terminie wymaganym przez proces technologiczny (w przypadku uzupełnienia protetycznego) zostanie nieodpłatnie naprawione lub wymienione na nowe.

2. Warunkiem utrzymania rękojmi jest stosowanie się do zaleceń lekarza oraz zgłaszanie się na regularne wizyty kontrolne (co 6/10 miesięcy), podczas których  (jeśli zajdzie taka potrzeba) zlecone będą konieczne, odpłatne zabiegi podtrzymujące efekty leczenia (np. usunięcia kamienia, usunięcie osadu itp.) oraz zdjęcia RTG lub CBCT.

bottom of page